bali 02 - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Christien Loo - WaarBenJij.nu bali 02 - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Christien Loo - WaarBenJij.nu

bali 02

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Christien

05 November 2008 | Indonesië, Bali

In Ubud ben ik de eerste dag een beetje rond gaan wandelen. Heb wat fruit, wat ik niet kende gekocht. Klenkeng. Ben die op gaan eten bij mijn accomodatie in mijn tuintje. zaten er allemaal apen op het dak, ging ik even naar binnen om mijn camera te pakken. jaja voel je hem al? Hebben die apen mijn vruchten gejat #&?^$#%&(@%^&*!!!
Die hebben me zwaar uitzitten lachen. Ik wist niet dat ik tussen de apen zou gaan slapen...
Volgende dag was mijn plan om naar een mooie sawa te gaan. Maar er was een crematie seremonie van een heel bijzonder iemand. Het hele dorp stond op zijn kop. Dus ik ben bij de hele crematie seremonie geweest. Eerst waren er wat mensen die zaten te bidden op straat. Vervolgens gingen ze de tempel in met het lichaam. Even later kwamen er allemaal mannen zingen en werden ze met water besproeid. En gingen ze keihard gillen. Toen ging het lichaam in een hele hoge toren. En was er een - van papier marge of wat voor materiaal dan ook - zwarte stier die de man van de gestorven vrouw moest voostellen door de straten. met een hoop geweld. en de hele toren met het lichaam erin ging door de straten.. Ik heb heel veel foto's gemaakt maarja die komen...
Op het eind van de straat ging het dan echt gebeuren. De vrouw werd uit de kist gehaald en in het lichaam van de stier gestopt met alle offers erin en het werd aangestoken.
Het was voor iedereen een heel groot feest en het was heel bijzonder om dit mee te maken.
Ik vond Ubud wel heel erg druk dus ben in de avond een bus ticket gaan halen voor Candidasa. De weg naar Candidasa was heel mooi. Toen ik in Candidasa aankwam wist ik niet wat voor gehucht dat was. Het bleek maar heel klein te zijn. Ik had geen geld meer en er was geen bank. Dus ik moest naar een ander dorp. Dit was ook weer zeer bijzonder. Ik ben die dag naar Klungkung geweest. By motorbike.
Weer terug in Candidasa heb ik een hele leuke accomodatie gehad. Het was de goedkoopste die er was. Dus ja dan weet je dat er alweer een avontuur op je ligt te wachten...
Ik had mijn eigen cottage aan het water. Heel leuk. Super mooi uitzicht.. Maar ik heb geen oog dicht gedaan...
Ben de volgende dag naar een andere accomodatie gegaan.
Die dag ben ik naar Whitesand beach gegaan. Mooiste strand van Bali. Een woord super mooi. Heel helder water, allemaal cactussen langs het strand. Gewoon super mooi. Ik ga nu stoppen want er is hierachter mij een optreden. Selamat Tingal


  • 06 November 2008 - 08:28

    Phia:

    Hoi meisje,
    Die laatste avontuurtjes......pas op hoor!!!
    Ja, Bali is erg mooi en heel leuk dat je die ceremonie hebt meegemaakt. Misschien loop je ook nog wel tegen een tempelfeest aan.
    Je geniet er goed van.

    Liefs en een dikke X.

  • 09 November 2008 - 19:24

    Annelies Kat:

    Geniet nog even van al het moois en.. het mooie weer. Ik weet niet hoe het in Nederland is op dit moment maar hier in Londen zitten we midden in de herfst. Ik wens je een goede terugvlucht en een warm welkom thuis!
    Annelies

  • 10 November 2008 - 15:03

    Ruud & Cora:

    Dag Christien,
    We hopen dat je nog een fijne tijd hebt op Bali en geniet vooral van de temperatuur, want hier is het al volledig herfst met guur weer.
    Groeten van R&C

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Hallo dank u voor een bezoek aan mijn pagina. Ik ga 16 november naar HongKong en dan 20 november naar Australie.

Actief sinds 25 Juli 2006
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 30411

Voorgaande reizen:

16 November 2007 - 15 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: