20-09-08 - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Christien Loo - WaarBenJij.nu 20-09-08 - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Christien Loo - WaarBenJij.nu

20-09-08

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Christien

20 September 2008 | Australië, Kununurra



Na dat ik in Perth gewerkt had. Heb een kilometer pas gekocht voor de Greyhound bus.
Ik ben woensdag 10 september vertrokken naar Monkey Mia,bekend om de dolfijnen. Ik kwam daar laat in de avond aan.
De meeste mensen gingen kamperen maar ik heb geen tent dus ik nam een dorm. Bleek niemand te zijn dus ik had mijn eigen
prive kamer. Volgende dag vroeg opgestaan om sunrise te bekijken. Dat was erg mooi. Toen ik op de jetty stond zag ik gelijk
een Fiddel Shark (Het heet ook niet voor niks Shark Bay). Ik liep langs het water en er waren bijna nog geen mensen aan de
waterkant. Toen zag ik de eerste dolfijnen spelen met wat bootjes die voor anker lagen (BIG SMILE!!) De dolfijnen kwamen naar een
gedeelte van het strand waar ze altijd gevoed worden. Ik ben tot mijn knieen het water ingegaan (eigenlijk mocht dat niet)
En toen zwom er een dolfijn langs mijn been. Ik vond het heel erg leuk. Toen om ongeveer 8 uur werden ze gevoerd. Het was heel druk
met toeristen langs de kant.
Het zijn wilde dolfijnen maar ze weten dat ze daar gevoerd worden en daar komen ze dus op af.
Nadat de dolfijnen gevoerd worden, worden de Pelikanen gevoerd.
Ik heb de dag wat gerelaxed en in de namiddag een wandeling gemaakt. Een stuk verder op zag ik kleine zilveren visjes
misschien wel 1.5 meter het water uitspringen. Twee seconden later zag ik dat er een paar dolfijnen aan het jagen waren.
Ik denk dat ik dat spectaculairder vond dan de voeder sessie van de ochtend, want dat was echt wild. maar goed..

Ik had wat zitten flirten met een koppel op het strand. In de hoop een lift te krijgen. Voor mij gelde iedere kilometer.
Dus ik kreeg die lift. Twee dutchies hebben mij naar Denham, iets van 25 km verder gereden. Daar heb ik de bus geboekt om naar
Carnarvon te rijden. Dit was echt een plaatsje van niks.
Ik kwam in de avond om 11 uur aan. het was helemaal uitgestorven.
Volgende dag moest ik uitchecken en normaal kan je je bagage laten staan tot je vertrek maar hier moest ik voor een halve dag
betalen. Hier had ik geen zin in dus. Heb overal gezocht waar ik mijn bagage kon laten. uiteindelijk kon ik het in een hok buiten
plaatsen Waar de chauffeurs een sleutel van hadden. oke maar dan had ik nog twee tassen buiten mijn backpack dus was niet
echt handig. Uiteindelijk heb ik de hele dag met een winkelwagentje rondgelopen in Carnarvon. Dit zal ik nooit meer vergeten
dit was echt een drama.

Van Carnarvon ben ik naar Broome gegaan. Broome is echt toppie! Het was helaas moeilijk accomodatie te krijgen. Toen ik uit
de bus kwam heb ik een lift gekregen naar een accomodatie waar ik maar een nacht kon slapen. De volgende dag moest ik naar
een ander hostel. Een hostel daarnaast was 2 keer een gemiddeld hostel. En echt bijzonder luxe. This was de enige optie die ik had
want broome was vol vanwege de stair-case. (een trappetje naar de maan). Dus ik heb er maar van genoten.:)
Ik heb wat mensen ontmoet van eerder in mijn reis dat was wel grappig. Toen ik in de ochtend voor het eerst naar het strand liep
wist ik niet wat ik zag. Super mooie stranden ik weet niet of de stranden van Bali de stranden van Broome kunnen verslaan.
Ook de tweede dag van staircase heb ik een pom en een belg ontmoet. die boden mij aan om te kamperen want ze hadden een lege
tent over. Dus de volgende dag heb ik een gratis nacht gehad. En gister ben ik van Broome naar Kununurra gereist. Het staat hier
bekent om z'n mooie sunset. Die heb ik net bekeken. En morgen om 9.30 vertrek ik met Greyhound bus naar Darwin.




  • 21 September 2008 - 09:43

    Joris & Louise:

    Dat klinkt allemaal fantastisch! Heb je foto's gemaakt van Flipper?
    Veel plezier en groetejs,

  • 21 September 2008 - 19:35

    Phia:

    Wauw, wat zouden we graag met je meereizen.
    Staircase....Wat moet ik me hierbij voorstellen?
    En waar komt in hemelsnaam een pom vandaan?

  • 25 September 2008 - 01:18

    Christien:

    Staircase= de weerspiegeling van de maan in de zee met verschillende zandlagen waardoor de weerspiegeling niet een laag is maar eruitziet als een trap naar de maan.

    Een Pom? Daar maak ik een quizvraag wie weet het antwoord?

  • 27 September 2008 - 07:14

    Tara:

    Klink echt allemaal leuk. Je ziet echt veel. Gaaf hoor. Ik ben blij voor je dat je zo leuk heb. Groetjes x

  • 28 September 2008 - 16:18

    Ilona:

    He!!
    Nog steeds in oz?!
    Jaloers!!;)
    Leuk dat ik jou verhalen nog steeds elke x kan lezen!!
    Hoe lang blijf je nog?
    X Ilona

  • 30 September 2008 - 10:19

    Phia:

    Hoi Christien,
    Jammer dat je nog naar Bali gaat (voor wat het weer betreft), want in Newcastle is het nu 4 graden warmer dan in Zoetermeer. Eigenlijk goed om te aclimatiseren voordat je naar huis toe komt. Alle gekheid op een stokje. Geniet er nog maar even goed van!!!!!!!!!!!!!
    Liefs, mama.

  • 03 Oktober 2008 - 09:17

    Christien:

    Het weer??

    Gister was het 34 graden
    vandaag ben ik naar Sydney gekomen en het is hier 35 graden... ben een beetje aan het bij bruinen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Hallo dank u voor een bezoek aan mijn pagina. Ik ga 16 november naar HongKong en dan 20 november naar Australie.

Actief sinds 25 Juli 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 30545

Voorgaande reizen:

16 November 2007 - 15 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: