Van nelson tot Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Christien Loo - WaarBenJij.nu Van nelson tot Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Christien Loo - WaarBenJij.nu

Van nelson tot Paihia

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Christien

29 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Paihia

Jaja na Nelson heb ik een ticket gekocht naar Marahau. Daar begint Abel Tasman. De reis met de bus was super mooi. Toen ik daar aankwam rond een uur of elf ben ik aan een stuk van de great walk begonnen. Ik heb van Marahau naar Anchorage gelopen. Echt super mooi dat het was. Overal verlaten strandjes. Ze hadden allemaal verschillende namen. Zo heb ik even een break genomen op apple tree beach. Dacht ik dat daar allemaal appels waren maar de enige appel die daar was was die in mijn rugtas. Even zonder gekkigheid het was echt een mega mooi strand dat wil je niet geloven.
Nou zo waren er nog meer strandjes en dan liep ik weer door het regenwoud, heel appart. Uiteindelijk heb ik dus Anchorage bereikt. Als ik niet zo abnormaal veel spullen bij me gehad had had ik daar een hut gebookt en was ik de volgende dag verder gaan wandelen. Maar ja. g
volgende dag ben ik van Marahau naar Picton gegaan. Ik dacht dat Picton saai zou zijn. Maar toen ik daar aan kwam zag het er wel heel mooi uit. De volgende dag heb ik een boot van Picton naar Wellington (de hoofdstad) genomen. Het was pazen dus was moeilijk om accomodatie te krijgen + er was een groot concert en heel wellington stond op z'n kop van dat concert. Dus helemaal moeilijk. Gelukkig heb ik iets kunnen vinden. (vraag me niet hoe!!!).
In Wellington heb ik twee nachten geslapen. Heb daar een museum bezocht wat heel leuk was. Het ging over de aarde.
Daarna ben ik naar Napier gegaan maar dat ging niet omdat daar een Cricket wedstrijd was. Geen accomodatie meer. Dus heb ik met spoed een ticket naar Taupo geboekt. Dit was heel leuk. Hier wou ik gaan Skydiven. Dus ik wou dat gaan booken. Toen ik wou bij die mensen was zeiden ze dat ze me niet wouden meenemen omdat ik verkouden was. Weer een teleurstelling. In de avond ben ik naar de Huka falls gegaan. Aan het begin daarvan heb je warm waterbaden. Echt super heet. En erg lekker.
Ik ben de volgende dag maar naar Roturua gegaan. Dit vond ik echt zeer
interresant. Allemaal water warm waterbaden en mudpools. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat dat water zo warm was. Dus ik was in een Maori dorp en die mensen koken hun eten in die warm water baden. Dus ik kon mijn nieuwschierigheid niet bedwingen en stak mijn vinger in het water. Oe dat was even warm.

De waterbronnen hebben echt indruk gemaakt. Zo mooi ik kan het gewoon niet uitleggen hoe mooi het was. Een raad van mij. Als je niet weet waar naartoe je op vakantie moet gaan. Ga naar nieuw zeeland!!!

Na Roturura ben ik naar Tauranga gegaan. Hier was mijn plan om de Mount Manganui te klimmen. Maar wegens slecht weer ben ik de volgende dag naar Waitianga gegaan. Hier heb ik twee nachten geslapen. Het was erg mooi hier. Ik heb hier gewandeld naar mooie standen. Hier zijn soms orka's
te vinden. Helaas ik heb ze niet gezien. Nog heel even naar de bay of Islands. So ik ben vandaag van Wiatianga naar Paihia gekomen.

Helaas werd ik tijdens deze reis door mijn ouders gebeld dat het slecht met mijn oma gaat. En ik hoor vanavond of ik direct morgen naar nederland terug kom. En anders in de komende dagen zal ik naar alle waarschijnlijkeid terug komen.

Mijn plan was.

Dat ik een april naar australie zou vliegen. Ik weet op dit moment niet hoe het zal lopen.


X








  • 29 Maart 2008 - 08:14

    Louise:

    Ik ga straks naar Oma. Ik laat het je weten.

  • 29 Maart 2008 - 11:43

    Ilona:

    He!! heb een tijdje niets van me laten horen, maar volg je nog steeds hoor!!
    Vervelend om te horen dat het niet goed gaat met je oma en dat je waarschijnlijk je reis eerder moet staken... Hoop dat je laatste paar dagen nog super mooi worden!! Ik lees wel wat je gaat doen!
    Sterkte en succes!!

    Kus Ilona

  • 29 Maart 2008 - 15:27

    Louise:

    Nou met Oma gaat het helemaal niet goed. Maar het is een taaie.

    Gelukkig ben je goed verzekerd en kom je nu op kosten van de verzekering naar Nederland en mag je straks weer terug. Als ik het goed heb begrepen land je maandag 31 maart om 13.00 op schiphol vanuit Los Angeles.

    Hoewel de omstandigheden niet zo leuk zijn, vinden wij het wel heel erg leuk je weer te zien.

    Goede vluchten en tot maandag.

  • 30 Maart 2008 - 11:47

    Cora Ernestus:

    Hallo Christien
    Het blijft nog steeds leuk om al je verslagen te lezen.Maar nu kom je even terug naar Nederland voor je oma.Ik ben vandaag ook door je moeder gebeld en heb je oma nog gedag gezegd en ik hoop dat ze het nog even tot morgen volhoud om jou te zien.Veel sterkte voor de komende dagen.

    Lieve groeten Cora


  • 31 Maart 2008 - 11:07

    Elise:

    he jeetje wat naar bericht zeg van je oma.. ik begrijp dat je zo in nederland aankomt!!! heel veel sterkte!!! liefs Elise

  • 03 April 2008 - 15:15

    Ragnhild:

    Hoi Christien,
    Ik wens je heel veel sterkte toe deze dagen met je oma. Zal zwaar zijn.
    liefs Ranni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Hallo dank u voor een bezoek aan mijn pagina. Ik ga 16 november naar HongKong en dan 20 november naar Australie.

Actief sinds 25 Juli 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 30548

Voorgaande reizen:

16 November 2007 - 15 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: