Laatste deel met de campervan. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christien Loo - WaarBenJij.nu Laatste deel met de campervan. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christien Loo - WaarBenJij.nu

Laatste deel met de campervan.

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Christien

08 Juni 2008 | Australië, Sydney

De dag na de Koala's zijn we van de camping af gegaan en hebben we nog even van de mooie stranden Rocky Bay en Picnic Bay genoten. Daarna zijn we met de ferry terug naar land gegaan.

We hadden geen benzine meer en dat was even lastig te verkrijgen. Uiteindelijk gelukkig gevonden.
Toen ben ik van Townsville naar Ayr gereden. Dit was een leuk stadje.

De volgende dag zijn we verder gereden naar Airlie beach, dit is een vertrekplaats om naar de Whitsunday's te varen. Helaas was het slecht weer en de boten zouden met dit weer niet eens varen.
Toen hebben we maar besloten om verder te rijden. We kwamen aan in Mackay en het was al laat dus we moesten op zoek naar een camping. Ik had in mijn LP een adres van een camping gevonden dus daar hadden we de navigatie opgezet.

Daar aangekomen stap ik uit de auto en vraag naar een plaats voor de campervan. Zegt een mevrouw dat dit geen camping is. Dit was heel raar ik zag nog een bord voor de deur staan. Maar ja het was al donker.
Uiteindelijk bleek het een volleybal veld te zijn. Waar die mensen woonden. De man kwam erbij en zei dat we wel mochten blijven slapen. Ze hadden wel alle faciliteiten behalve elecktriciteit.
We hebben die avond daar lekker zitten drinken en gekletst.

Daarna zijn we verder gereden naar Rockhampton. Hier zou je in de botanical garden de koala's kunnen voeren en vasthouden. Dit sprak ons wel aan. Daar eenmaal aangekomen zagen de Koala's er wel anders uit dan dat wij ze in het wild gezien hadden dus hebben we het maar niet gedaan en zijn we weer verder gereden de volgende dag.
Richting Bundaberg, ook weer wat rondgelopen daar.

Volgende dag zijn we naar Hervey bay gereden dit is een vertrekplaats om naar Fraser Island te varen. Hier hadden we een camping aan het strand dit was wel erg mooi.
Die dag was het wel koud, de volgende dag zouden we met de boot naar Fraser island gaan.

Dus wij vroeg op en toen regende het pijpenstelen. Dus wij dachten dat het gecanceld zou worden. gelukkig was dit niet het geval en werd het al weer snel beter weer.
Wij zijn eerst naar River heads vertrokken om daar met de boot naar Fraser te varen. Toen zijn we met een 4x4 bus naar het central station gereden.
Hier hebben we allerlei bomen bekeken. en waren we bij de woorrara river. Fraser Island is het grootste eiland dat bestaat uit zand.
na central station zijn we naar het einde van de Eli creeck gereden en hebben we er doorheen gelopen. Toen zijn we daarna met de 4x4 bus naar het Moheno shipwreck gereden. Dit is een heel bekend scheepswrak.

Mijn moeder wou een mooie foto maken en was zo geconcentreerd bezig dat ze vergat om om haar heen te kijken. En toen kreeg ze een enorme golf over haar heen. Ik heb me daar helemaal kapot gelachen.
Daarna zijn we naar de Pinacles gegaan ook bekend als the Coloured sand. Ook wat foto' gemaakt en toen weer terug gereden naar een resort waar we eten kregen.
Na het eten zijn we naar Lake McKenzie gegaan. Dit is een mooi meer met mooi wit zand er omheen. Dit zand is zo zacht dat je je sieraden je huid en je tanden ermee op kunt poetsen.
We hebben hier wat foto's gemaakt en zijn weer terug naar de bus gegaan. Om Fraser Island te verlaten per ferry.

De volgende dag zijn we van Hervey bay inland getrokken. Tijdens onze dag op het great barrier reef hebben we een boer ontmoet die ons uitnodigde om op zijn land te komen kijken. Dit wilden wij niet afslaan. Dus zijn wij zijn richting opgereden. Wij zijn richting Toowoomba gereden hier hebben we even gewinkeld en heb ik nog schoenen gekocht en toen zijn we per ongeluk door de navigatie richting Amberly (ongeveer 88 km de verkeerde kant op) gereden.

De volgende dag zijn we wel de goede richting op gegaan.
We hebben het Girraween National Park bezocht. Dit is een park met bijzonder grote stenen. Dit was echt heel mooi.
We hebben toen in Tenterfield overnacht. En zijn de volgende dag via Casino richtin Byron Bay gereden. In Casino zijn we even gestopt voor wat toeristische informatie. Casino dat is een boeren gehucht en op het moment dat wij daar aankwamen was het ook nog eens beef week. Er was een beef festival. Dus wij zijn even naar de beef parade gaan kijken. Nou zo'n groot feest heb ik in mijn hele leven nog niet meegemaakt! Het waren allemaal boeren die trots waren op hun brandweer, ambulance, politie en nou blabla...... we hadden er snel genoeg van en zijn heel snel weer vertrokken.

Richting Byron bay.
Toen we Byron bay inkwamen zijn we meteen naar de vuurtoren doorgereden.
Ik wist dat hier bijna altijd dolfijnen te spotten waren. Dus we waren goed naar de zee aan het kijken. En het was een hele mooie sunset dus we hebben hier wat foto's geschoten. En op een gegeven moment bleken er allemaal walvissen te zijn!!! Dit was echt te mooi om waar te zijn.
Je zag ze echt zo'n straaltje water omhoog spuiten. dit was echt zo bijzonder.
We lazen op een bordje dat ze in de ochtend goed te spotten waren. Dus wij de volgende dag weer vroeg op om te spotten. Het was een hele bijzondere dag. in de ochtend zagen we niet zo heel veel en we waren erg moe dus hebben we even geslapen in de campervan. Daarna weer naar het water en zagen we dolfijnen en af en toe weer geblaas van walvissen en we zagen ze springen door de verrekijker.
Ook hebben we een groepje beesten gezien en ik weet niet of het turtles waren of mantra's Daar verschillen de meningen over. Ik houd het in het midden. We hebben er foto's van gemaakt.
We zijn de hele dag daar bij de vuurtoren gebleven, het was echt een bijzonder mooie dag.
Na Byron bay hebben we in Ballina geslapen en zijn we de volgende dag via Coffs Harbour naar Port Macquarie gegaan. De dag daarna zijn we richting Newcastle gereden om dan de volgende dag bij tante Corry op visite te gaan.

Dit was erg gezellig. Hier hebben we een nacht geslapen en de volgende dag moesten we onze bus schoonmaken om hem netjes af te leveren. Dit bleek een grotere klus te zijn dan we verwacht hadden want tussen ieder kiertje in de bus zat wel rood zand.

Na het van binnen schoongemaakt te hebben zijn we richting sydney gereden. In de avond in sydney aangekomen zijn we eerst opzoek gegaan naar een internet cafe want mijn ouders moesten nog accomodatie voor Bangkok regelen. Nou dat lukte niet meer want het was al een dag te laat. Ik ben heel nieuwschierig hoe dat is afgelopen...
Dus toen moesten we opzoek naar eten. en alles bleek al te sluiten. Uiteindelijk hebben we nog een restaurantje op de darling harbour gevonden, hier hebben we nog lekker gegeten. Maar toen...

Toen moesten we nog op zoek naar een camping. No worries want we hebben hiervoor navigatie...
Dus wij volgen de aanwijzingen van de navigatie (rond een uur of twee in de nacht) brengt hij ons naar een ferry. Bleek dat er een eiland in Sydney was met een camping daarop. Maar s'nachts varen er geen ferry's meer. Dus toen hebben we maar op de parkeerplaats wild gekampeerd.
Wel toevallig naast een bord waarop stond dat je een fine van $500,- zou krijgen. Hoe kiezen we dat uit?

De volgende dag moesten we de bus inleveren en natuurlijk gaat weer niet alles zoals je het pland. Gelukkig bij het inleveren van de bus bleek alles in orde. We hebben met de bus een totaal van 11.901 kilometer gereden.

In de namiddag ben ik met mijn ouders meegegaan naar het vliegveld om daar afscheid van ze te nemen. Dit viel me wel zwaar, we hebben een ongelovelijk mooie reis gehad.

Daarna heb ik een hostel gebeld en heb ik me met een shuttle op laten halen.

Nu moet ik even werk zoeken en dan wil ik graag weer verder reizen.

• 08 Juni 2008 - 08:47

Tara:

Super gaaf allemaal. Ik ben blij dat het allemaal goed is gegaan met je ouders. En dat je naar je zin heb gehad. Werkse daar veel reis plezier. Bedankt nog van je telefoontje...

groetjes x...

• 08 Juni 2008 - 08:57

Ans:

Hoi Christien
    Wat een reis en ik zag het helemaal voor me, je moeder zo in trans voor die ene foto en dan plotseling die golf, ik kan me indenken dat je gierde van t lachen
    en nu weer verder de wereld verkennen, heel veel plezier in de komende tijd, we blijven je volgen.
    Groetjess van Ronald, Ans
    en natuurlijk ook van Sander

• 08 Juni 2008 - 15:51

Janny:

Deel 3 van je reis is dus aangebroken nu weer alleen verder kan me best voorstellen dat dat even omschakelen is maar ook dit zal je vast weer lukken,het blijft leuk om je avonturen te lezen. Lieve groet Janny Gerard=Jan

• 11 Juni 2008 - 10:00

Phia:

Hoi meisje,
    Ja, we hebben een schitterende tijd met jou in Australie gehad.

Wij hopen dat de resterende tijd voor jou net zo mooi mag zijn.

Heel veel plezier en take care.

Seeya, papa en mama.

• 22 Juni 2008 - 22:37

Evelien:

Hey meis!
    Ben weer helemaal op de hoogte van je/jullie avonturen!
    Helaas moet je t nu weer zonder je ouders doen...Was vast n moeilijk afscheid! Hoorde dat paps en mams t een gezeldige reis vonden....Maar dat je t ook alleen kan, heb je natuurlijk al lang en breed bewezen!Heel veel succes met t zoeken naar werk en je andere belevenissen!
    Binnenkort stuur ik je ff een uitgebreid mailtje...
    Liefs Evelien

• 01 Augustus 2008 - 14:56

Tara:

He christien,

Hoe is het nou met je? Gaat het daar allemaal beetje. Heb nou een betere plek gevonden. Ik hoop dat het allemaal goed gaat.

x Tara