10-08-2008 - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Christien Loo - WaarBenJij.nu 10-08-2008 - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Christien Loo - WaarBenJij.nu

10-08-2008

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Christien

09 Augustus 2008 | Australië, Margaret River

Terwijl jullie nu zomer hebben je zorgen moeten maken dat je niet verbrand, op zoek zijn naar een plek met schaduw. Alle zomerse kledei uit de kast gehaald. Heb ik al aardig veel regenbuien op mijn hoofd gehad zijn hier behoorlijke stormen zelfs tornado’s. En kan het hier verschrikkelijk koud zijn.
Na twee dagen in de stad in Perth te zijn ben ik naar een tante van een tante gegaan. Ellen een vrouw van 82 jaar die nog op haar zelf woond, een heel warm gevoel had ik daar.
Haar zoon Frans heeft mij die zaterdag middag toen ik daar aankwam, meteen Fremantle laten zien. Hier zijn we naar de markt gegaan, een aboriginal galerei bekeken en naar de haven gegaan.
Ik heb heel veel kunst galleries bekeken. Ik ben naar een australische huishoudbeurs geweest. Ben naar verschillende parken geweest. Heb me als een echte toerist gedragen.
Ook moest ik werken toen ik in Perth aankwam. Toen heb ik bij een bedrijf waar de kleindochter Chiara van Ellen werkte gewerkt. Dit heb ik maar een week volgehouden. Daarna ben ik hard opzoek gegaan naar ander werk. Ik wou in een country pub werken in van die dorpjes waar niks is. Maar als er niks is is er ook geen supermarkt. Dus als vegetarier is het moeilijk om in een country pub te werken.
Uiteindelijk heb ik een baantje gevonden in Margeret River. Ik zou daar gaan Prunen.
Na afscheid genomen te hebben van Ellen en de familie wat wel zwaar was ben ik naar Margaret River gegaan. Eerst met de bus van Perth naar Dunsborough gegaan, een reis van 5 uur. En daar in Dunsborough zou ik opgehaald worden door Nick. Hij zou me naar Margaret River brengen. Zo is het ook gegaan. Ik kwam in een heel modern hostel alles lekker schoon. En de volgende dag zou ik meteen al werken. Ik wist om eerlijk te zijn niet wat prunen inhield, but ' No worries' want ze zouden het wel uitleggen. Het begon goed, donderdag ochtend begon het al meteen met bakken van regen die van boven precies op de wijngaard waar ik moest werken hadden gemikt! &$%£^!%&()^$!
Maar ja we zijn niet van suiker dus we gingen gewoon aan het werk. Ik had mijn gewone wandelschoenen aan. Maar de regen hield echt niet op het was zeer koud en we stonden tot 10 cm onder onze knieen in het water!!!
Het was heel hard werken. En ik moet al mijn gereedschap en veiligheidsmiddelen zelf kopen. En dat is heel duur. Uiteindelijk verdien ik hier niet zoveel. Ik heb mijn salaris nog niet gehad maar andere mensen op mijn kamer wel. En na een week van 50 uur werken hebben ze maar 35 AUS$ verdient. Anders denk ik dat ik donderdag ervandoor ga. En op zoek naar een baantje in Broome.
Ik laat het hier even voorlopig bij.
Groetjes!


-----------------------------------------------------


Ik heb net een verhaal geschreven.
Maar ik had het niet af gemaakt. Daarom schrijf ik hier nog even wat en ik had het niet naar jullie mail gestuurd.

Ik heb besloten dat ik tot vrijdag hier nog ga werken en dan ga ik terug naar Perth en dan zie ik wel verder.

Margaret river staat bekend om zijn goede wijnen (vandaar ik ook hier aan het prunen ben). Waar ik werk op de wijngaard is het heel mooi. Ik was heel benieuwd hoe de andere wijngaarden eruit zouden zien. Dus ik wou graag op een wijntour. Maar aangezien ik een backpacker ben en totaly geen geld meer heb. Dacht ik misschien is het leuk om een gratis wijntour te organizeren. Ik had het een en ander goed voor elkaar gekregen. En iedereen was enthousiast. Maar...

Vandaag zag ik Benson de eigenaar van dit hostel met een wetsuit lopen. En ik raakte in gesprek met hem over surfen.
He showde me wat dvd's van zijn vrienden die aan het surven waren. En het maakte me helemaal gek. Echt waanzinnig. En morgen hele mooie dag dus besloot ik om maar te gaan surfen morgen.
Maar de wijntour zou gewoon doorgaan. Maar de bus waarmee we zouden gaan is net stuk gegaan dus de hele wijntour naar de knoppen..

Ik ga morgen lekker surfen!!! I'm very happy!!!

En Benson gaat morgen ochtend om 5 uur weg om te surfen I hope he will be back for us to pick us up otherwise we will take a taxi.

Cheers!

-------------------------------------------------

Oke ik heb even mijn verhaal aan elkaar geplakt. En heb inmiddels vandaag gesurfd en het was GREAT!!!
Very big waves! Beautifull magical day! I enjoyed it!

Ciao

  • 10 Augustus 2008 - 11:04

    Phia:

    Hoi backpacker,
    Zo te lezen gaat het goed met je. Ga vooral zo door en geniet er van.
    Dikke kus van papa en mama.

    P.S. Het is op het ogenblik hier ook niet meer zo warm, schrale troost dus.

  • 11 Augustus 2008 - 09:07

    Sharita:

    En lukte het een beetje dat surfen, geniet ervan!

    x

  • 13 Augustus 2008 - 14:02

    Ragnhild:

    Hoi Christien,

    Nou troost je het is hier totaal geen zomer te noemen hoor, niks zomerkleding...niks verbanden en niks schaduw zoeken, want die is er volop! hahaha

    Maar verder is het hier harstikke leuk...ik hoef nog maar 12 dagen te werken bij Hannick en dan naar KLC. En ben ik aan het sporten geslagen. Mijn ouders zijn nu in Indonesie, en hebben het super naar hun zin. Mijn vader heeft zijn huis gezien en herkent als vroeger...na een indrukwekkende rondreis op Java zitten ze nu te relaxen op Bali.

    Nou tot snel surf-chick!
    xx

  • 14 Augustus 2008 - 20:54

    Tara:

    Hey Christien,

    Gaaf dat je bent gaan surfen. Super. Ik ben blij dat het goed met je gaat.

    x Tara

  • 18 Augustus 2008 - 21:01

    Janny:

    Hi Cristien Fremantle doet mij denken aan de tijd dat mijn broer daar woonde en mijn ouders er op bezoek gingen. Hij was er loodgieter. Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt en goed dat je ziet dat niet iedere baan geweldig is ik hoop dat je weer snel een andere vind die naar je zin is, gaaf joh dat surfen geniet maar lekker

  • 23 Augustus 2008 - 09:36

    Thijs:

    Heej ik loop stage in Margaret River nu. Ben je daar nog of alweer gevlogen? greetss thijs

  • 24 Augustus 2008 - 05:01

    Christien:

    Probebly I'll go on Wednesday. Come to the soup kitchen tomorrow.

    Cheers!

  • 27 Augustus 2008 - 12:02

    Thijs:

    aai ik lees net je reactie pas en het is inmiddels al woensdagavond. Nou mocht je toch nog langer blijven me nummer is 0450649889. bierje doen vrijdag @ cornerbar maybe?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Margaret River

Christien

Hallo dank u voor een bezoek aan mijn pagina. Ik ga 16 november naar HongKong en dan 20 november naar Australie.

Actief sinds 25 Juli 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 30551

Voorgaande reizen:

16 November 2007 - 15 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: