Adventure - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Christien Loo - WaarBenJij.nu Adventure - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Christien Loo - WaarBenJij.nu

Adventure

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Christien

22 Mei 2008 | Australië, Magnetic Island

Hallo daar ben ik weer met in een paar dagen alweer veel meegemaakt te hebben. \
Ik was mijn vorige verhaal geeindigd in Cairns. We zaten daar op een zeer luxe camping. De dag daarna hebben we voor het eerst een rustdag gehad. We zijn wat gaan wandelen door de straatjes en hebben wat gerelaxed in het park. Deze rust hadden we wel nodig want de volgende dag zijn we met een boot gaan snorkelen. Eerst zijn we naar Green Island gegaan. Hier was het water iets te koud voor ons dus we hadden niet heel veel zin om hier te gaan snorkelen. Van de toerist informatie hadden ze gezegt dat op het ponton mooier koraal zou zitten dus we zijn op het eiland wat gaan rondwandelen. Vervolgens zijn we naar het ponton gevaren. Hier kregen we eerst instructies en daarna zijn we het water ingegaan. Op de folder van de snorkel tour zagen we een bizar grootte vis afgebeeld die heb ik ook gezien.
Het was heel bijzonder om dat mooie koraal in het echt te mogen zien. En zo ongelovelijk mooi gekleurde vissen. We wilden nog een onderwater camera kopen maar uiteindelijk niet gedaan.
Het was op het ponton 28 graden en het water was 26,5 graad. Er stond wel een windje dus was wel een beetje fris. Na het snorkelen kregen we lekker eten. Hier hebben we enorm van genoten.
We moesten na het eten wat haasten want we wilden met een submarine (duikboot) mee. Ook dit was weer zeer indrukwekkend. We zagen nog een hele grote haai. Echt heel bizar.
Na de boot zijn we met de bus weer verder gegaan tot aan de rand van Cairns. Hier hebben we op de camping met wat Ozzies een hele leuke avond gehad. Zij gaan donderdag op crocodil tour. Ze hebben me goed duidelijk gemaakt dat ik niet vlak bij zoutwater creeks moet gaan staan kijken. Want je ziet die crocodiles niet maar zij zien jou wel!
De volgende dag zijn we wat gaan rijden en hebben we wat bezienswaardigheden langs de kant bekeken zoals mooie watervalllen en de nodige dingen zoals boodschappen gedaan. Om de volgende dag naar Magnetic Island te rijden.
Hier aangekomen zijn we eerst op een strand een kop koffie gaan drinken om te vervolgen naar de camping. Onze camping waar we zitten blijkt als het ware een dierentuin te zijn. Bizar!!!
Op onze staanplek waren mensen in de palmen geklommen om wat kokosnoten te plukken. We hebben toen een kokosnoot van hun gehad en opgegeten, heerlijk ook de klapper was erg lekker.
Vervolgens keek ik om me heen en zag ik een vogel. Hij zag er erg lief uit. Toen wilde ik hem wat brood voeren, dit heeft hij van me aangenomen maar vrat het niet op. Even later zag ik hem naar beneden duiken en had ie een slang te pakken. Het bleek een Kookkabarra te zijn. Deze vogel eet alleen slangen en muisjes. En het geluid wat ie maakt is alsof ie je uitlacht. Echt heel appart allemaal.
Eenmaal een beetje geinstalleerd te zijn op de camping zijn we een wandeling gaan maken. Hele mooie zonsondergang gezien. En echt hele bizarre vreemde beesten waar ik nog nooit van gehoord had.
Ook s'nachts hebben we heel veel dieren om de bus gehad. Best vreemd.
We wilden hier ook graag koala's zien. We konden ervoor kiezen om naar een koala show te gaan en dan kan je ze even vasthouden voor een foto. Maar je kan natuurlijk ook een wandeling gaan maken en dan zie je ze in het wild. (Hoop je). Dus dat sprak ons toch meer aan. Dus wij vandaag wandelen. Wij onderweg vragen of andere mensen een koala gezein hadden. En niemand had een koala gezien alleen maar vleermuizen.
Dus wij wandelen met ons hoofd omlaag en teleurgesteld. En vervolens zit er daar een grijs beest ons aan te staren. En tot mijn grote verbazing zat er daarnaast nog een!. Echt kippenvel!
Wij helemaal blij!
En vervolgens zagen we aan de andere kant van het pad nog een. En dit was nog mooier wat de zoveelste verbazing: Zij had nog een baby ook. Hier hebben we veel foto's van gemaakt. Ze zat nog laag ook ik was er 10 cm van vandaan. Echt te mooi om waar te zijn! Kippenvel dat we ervan kregen. Toen zijn we omhoog gelopen dit was niet meer zo heel spectaculair we hadden de Koala's gezien. Weer omlaag zijn we de zelfde route gelopen. Weer foto's genomen en mijn moeder stond zo enthousiast foto's te schieten dat ze tegen de bosjes aanstond waar mega veel mieren inzaten. Ik keek naar haar rug en die was groen van de groene mieren. Op een gegeven moment zegt ze bijten. Nou ik heb me daar echt staan verbazen ik wist niet wat ik moest doen. Dat was wel echt paniek.Hier hebben we nu wel lol om Overal in mijn kleding zitten naalden want ik wou dichtbij bij de koala komen om mooie foto's te schieten.

Seeya!

  • 22 Mei 2008 - 14:50

    Lorraine En Fam:

    wat een verhalen weer zeg! lijkt me heel leuk om koala's in het echt te zien. maar heb wel gehoord dat ze niet zo lief zijn zoals ze eruit zien!
    en jullie blijven toch een bepaalde aantrekkingskracht voor mieren te hebben (weet je nog die keer dat je vader op een mierenhoop was gaan zitten) haha.
    heel veel plezier in ieder geval!

    kus van ons allemaal!

  • 22 Mei 2008 - 21:37

    Janny Gerard-Jan:

    uitgelachen door een vogel, wat een apparte ervaring. lieve groet en nog veel meer plezier

  • 25 Mei 2008 - 15:29

    Tom En Berthy:

    Eindelijk een berichtje van ons; we genieten van jullie reisverhalen en we beleven het helemaal op nieuw: wat hebben jullie veel meegemaakt en ondernomen;we zijn blij dat alles voorspoedig gaat en we horen graag de verhalen als jullie terug zijn in Nederland
    Nog heel veel plezier en wij wachten op jullie volgende nieuwsbrief:de groeten aan Phia en Frits.

  • 28 Mei 2008 - 14:11

    Yvonne:

    ben een tijdje niet in de lucht geweest, hier alles goed Pa ok is wel öuder/slechter gaat op en af, valt af en toe en dan weer wat beter.Louise en joris zijn met hem naar Artis geweest, heel lief.Weten niet of de vacantie met hem zin heeft.Doe wat ik kan.Geniet van de vacantie voor je het weet is het voorbij maar je hebt wel heel wat om op terug te kijken! liefs

  • 30 Mei 2008 - 18:06

    Cora:

    Dag allemaal,even een berichtje van mij na een vevelende tijd.Leuk om alles weer te lezen,wij volgen jullie allemaal en zijn zeer benieuwd naar de foto's en de film natuurlijk.
    Veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes Cora

  • 31 Mei 2008 - 10:13

    Evelien:

    Hoi allemaal!
    Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen...Hier alles goed!!Vanavond m'n verj vieren. Jammer dat je er niet bij kan zijn!
    Have fun en groetjes aan je ouders...
    xxx eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Christien

Hallo dank u voor een bezoek aan mijn pagina. Ik ga 16 november naar HongKong en dan 20 november naar Australie.

Actief sinds 25 Juli 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 30546

Voorgaande reizen:

16 November 2007 - 15 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: