De dagen in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Christien Loo - WaarBenJij.nu De dagen in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Christien Loo - WaarBenJij.nu

De dagen in Maleisie

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Christien

25 April 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dinsdag 22 april ben ik weer op het vliegveld gezet. Om 12 uur vertrok mijn vliegtuig naar Kuala Lumpur. Ik vloog met Malaysia Airlines. Op zich een goede maatschappij. Er zat alleen een vent naast me die z'n kakel niet kon houden. En ik was erg moe want had weinig geslapen de afgelopen nacht. Beetje gefrustreerd werd ik ervan. Maar goed voor de rest een mooie vlucht. Ik kwam daar aan in de ochtend om 6 uur (in dat kleine kikkerland was het toen 12 uur s'avonds).
Eenmaal op vliegveld vlogen er 20 mannen op me af zo vroeg in de morgen. Ze wouden me een taxi verkopen. Ik wou dit niet en vroeg of er een bus ging naar de stad. En schreeuwen blablabla. Toen nam iemand me mee naar een counter om te bewijsen dat er geen bussen waren, maar er zat niemand.
Op dat moment was ik moe en had het heet. En werd gek van die mannetjes. Toen ben ik weer terug naar de douane gegaan om te vluchten voor die mannetjes. Achter de douane was een information center. Hier vertelde ik dat die mannetjes zeiden dat er geen bus ging, zei die vent dat het niet waar was. Ze vroegen me 150 RM dat is 20 euro. Ik zei dat is wel duur. En zij doorlullen blablabla. Ik kwam er niet bovenuit.
Uiteindelijk ben ik wel met de bus gegaan voor maar liefst 10 RM dat is 2 euro.
In de bus was een vervelende vent die me de hele tijd wou aanraken en praten. Ik voelde me helemaal niet veilig. Ik had heel mooi uitzicht uit de bus maar durfde m'n camera niet te pakken.
Om heel eerlijk te zijn kan ik het niet aanraden om als vrouw alleen door Maleisie te reizen.
Maar goed de bus bracht me naar KL senter. Hier wou ik proberen om gelijk door te gaan naar Taman Negara, dit is een National Park.
De enige optie was in de avond om 8.30 met de trein. Nou daar had ik geen zin in , dus ben eerst een hostel gaan zoeken. Ik liep wat rond de stad. Heb me even laten informeren dat ik naar Buket Bintang moest gaan. Tijdens dat ik opzoek was naar een tourist information kwam er een vent naar me toe die dinsdag zijn hostel opende. Ik zei dat ik wel wou kijken. Toen ik daarbinnen kwam was het zo mooi, schoon en alles. Dus ik heb het genomen.

Ik was de tweede klant daar. Geen wonder dat het natuurlijk schoon is. Ik kan iedereen aanraden als ie naar KL komt hier te slapen. Het heet Paradiso en het zit aan overkant van Buket Bintang Monorail station.
Ik was verschrikkelijk moe dus ben eerst even gaan slapen. Toen ben ik wat gaan wandelen. Richting de Petronas Twin Towers. Hier ben ik even wat winkels wezen bekijken, helaas niks gekocht, want het was allemaal duur.

Ook ben ik naar een super chique restaurant gegaan daar, en heb daar heerlijk gegeten. Voor 8 euries zit je heel chique te eten. Ze zetten je wel op een plek waar iedereen je goed kan zien. (Is natuurlijk wel heel appart hoor een blanke!)Zit je daar te eten. Maken mensen foto van je omdat je blank ben denk ik. Nou dan zit ik niet lekker meer hoor.
Maar niks te klagen over het eten, het was zeer lekker.

Toen ik klaar was ben ik naar het park buiten voor de Twin Towers gegaan. Nou daar waren de mensen me aan het opwachten om met me te mogen praten en foto's te maken. Ik werd uitgenodigd om bij een gezin te komen eten, werd tendans gevraagd door een gast. Dan weer een andere vent die me een rondleiding gaf door dat park. Ik vroeg me de hele tijd af hoe ik van die gasten afkwam.

Beetje verdwaalt toen ik terug naar mijn hostel wou. Dus vroeg het aan iemand (wat ik beter niet aan die persoon had kunnen doen) Bleef die ook aan me plakken.
Toen liepen we voorbij mijn hostel en toen begroeten de eigenaar me en heeft me bevrijd van die gast. Hij zei me dat ik tegen niemand moet praten, en dat ik heel voorzichtig moet zijn. Ja daar was ik ook achter gekomen.

In de avond ben ik uit eten gegaan met een meisje van het hostel. We gingen naar een Libanees restaurant. Zaten op de grond met onze handen te eten. Was heel gezellig.

De volgende dag ben ik eerst met de bus en daarna met de boot naar Taman Negara gegaan.

Toen ik in de bus zat zag ik mijn eerste aapje. Hij liep op een parkeerplaats. Eerst dacht ik dat het een kat was maar bleek later aap te zijn. Heel leuk.

Daarna met een langwerpige boot (foto's volgen, eerlijk) naar Taman Negara. Tijdens deze boottocht heb ik een King fisherman gezien. Dit is een hele mooie blauwe vogel. Bijna parlemoer.

Eenmaal aangekomen moest ik een hostel zoeken. Eerst wat over het dorp. Dit is echt geweldig. Geen winkels, restaurants gewoon op land. Maar het zijn hier float winkels en float restaurants. Heel leuk.

Eenmaal hostel gezocht moest ik toch klimmen op wat ze noemen een trap met mijn backpack. ENG!!!!!!!
Twee mannen hebben me geholpen om hoog te klauteren. Want er zaten geen armleuningen en de trap had hele vreemde treeen. Hoe moet ik morgen weer naar beneden met mijn backpack vraag ik mij nu af. in mijn volgende verhaal zal ik dat vertellen. Ik kan je vertellen ik vind het dood eng.

Vandaag ben ik de Jungle ingegaan. Al in de eerste tien minuten kwamen we bij een drinkplaats. Hier waren honderden apen. (foto's volgen, heel gaaf). Hier heb ik een foto gemaakt van een aap met een kleintje van heel dichtbij.
2 minuten later zagen we een zwijn met kind.
En toen heel lang niks
Het was heel erg mooi. Op een gegeven moment waren er allemaal bloedzuigers. dat vond ik echt zo eng. Ik had Bygon gekocht dit moet je op je schoenen spuiten en dan gaan ze dood. Er waren allemaal apen die we hoorden en opeens zat er een bloedzuiger op me en toen gaf ik een gil die je 10 km nog hoorde en toen waren de apen verdwenen. Heel jammer.

Het is hier heel mooi.

Morgen weer terug naar Kuala Lumpur, en misschien nog de Bati caive temple.

Laters!


  • 25 April 2008 - 13:31

    Ranni:

    He Christien,

    Wat een vervelende mensen daar joh!
    Maar je moet geen apen laten schrikken, arme dieren. Maar bloedzuiger weg??? Of schrok die niet van je gil?
    Veel plezier nog!

    liefs Ranni

  • 25 April 2008 - 17:20

    Jor:

    Mooi

  • 25 April 2008 - 17:21

    Jor:

    Mooi

  • 27 April 2008 - 06:42

    Louise:

    Die gil hebben we helemaal hier gehoord! ;-p
    Voorzichtig hè! En niet met vreemde mannen praten.....
    Ben je nu weer terug down under?
    Groetjes,

  • 27 April 2008 - 15:12

    Evelien:

    Wat een verhaal weer!!
    Doe je wel ff voorzichtig...
    Have fun
    xxxeef

  • 28 April 2008 - 06:32

    Christien:

    TADA!

    FOTO'S!!!

    Moet nog wat verwijderd worden dan kan er weer meer op doe ik later wel weer!

    Ciao!

    X

  • 28 April 2008 - 07:31

    Sharita:

    Wat een coole foto's, wou dat ik met je meegegaan was! Echt wow, je beleeft weer de gekste dingen, maar echt heel toch dat je de jungle in bent geweest en een bloedzuiger op je hebt gehad iewww!

    X

  • 28 April 2008 - 18:03

    Ans Van Riet:

    Hoi Christien, een hele fijne vervolgreis, laat die kerels maar lekker kletsen, heb je nog wat van je ouders gehoord?????????????

    Sander is vandaag (28-4) weer thuisgekomen na 3 maanden stage in Zuid-Afrika, hij heeft een lekker kleurtje gekregen.
    OOk groetjes van hem
    R.A.S.

  • 29 April 2008 - 09:31

    Phia:

    hoi meisje,
    Wij zijn vandaag in Torquay aangekomen en hebben een goede reis achter de rug. Soms alleen een beetje koud. We hopen je over 2 dagen te ontmoeten.
    Alsnog ons tel.no. 0446987696.

    Tot zo.

  • 02 Mei 2008 - 00:07

    Evelien:

    Mooie foto's!!
    Zie je wel dat je mooie plaatjes kan maken....

  • 02 Mei 2008 - 14:39

    Ruud & Cora:

    Dag Christien, Hele leuke foto's. Dat geeft toch een goed beeld wat je allemaal ziet en meemaakt. Ga zo door. En natuurlijk de hartelijke groeten aan Pa en Ma.
    Veel plezier, Ruud en Cora Ernestus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Christien

Hallo dank u voor een bezoek aan mijn pagina. Ik ga 16 november naar HongKong en dan 20 november naar Australie.

Actief sinds 25 Juli 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 30550

Voorgaande reizen:

16 November 2007 - 15 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: